COC DE MAÇANA

Per 13:23 , , ,

Bè com ja sabeu, pel meu perfil o per que em coneixeu, sóc de L’Aldea i aquí als bescuits o pa de pessic els anomenem COCS, així: coc de iogurt, coc de llima, coc borratxo i el famós per excel·lència “EL COC DE MASSANA”.

Aquest es un coc tan típic, que les receptes es transmeten de mares a filles, a festes també fan  concursos  de cocs de massana, i al menys per aquesta zona, es troba en totes les panaderíes i pasteleries  tots els dies de la setmana, no fa falta que sigui dissabte o diumenge.

L’Anna, la meva dona, ja fa tems que hi anava al darrere de fer-ne un, ja que a casa seva , sobre tot al seu pare, els agrada molt, i així va recuperar una recepta del llibre “La Cuina de Tortosa”(ella es Tortosina) i que es molt semblant a la que fa seva iaia.






Per fer lo coc lo material estrella es la massana de l’agredolç, es una massana petita de color roig amb tots verds o grocs, molt acida per menjar  però al coure-la solta la seva acidesa i es mescla amb la dolçor del coc.

Per aquí a la comarca no es difícil trobar-ne ja que la gran majoria de pagesos tenen algun arbre a la seva finca per a consum propi.

A nosaltres ens en van regalar una bossa els nostres amics el Guillem i la Ivonne que en tenen uns quants arbres al costat de la seva casa.

Així l’Anna ja no tenia cap tipus d’escussa per fer-ne un .
Tinc entès que fora de les terres de l’Ebre no se’n troben amb facilitat però si teniu l’ocasió de compar-ne i feu lo coc us agradarà molt.

La mesura utilitzada a la recepta es un got de carajillo però podeu utilitzar un got de iogurt de vidre.    
 
Aquí  vos deixo la recepta







Ingredients:

-          4 ous.
-          2 mesures d’anís.
-          2 mesures d’oli.
-          2 mesures de sucre.
-          2 papers de gasificant un blau i un blanc (natros vam utilitzar el que li va dir la seva iaia “La perdiz”)
-          Farina uns 200 g.
-          1 kg de massanes de l’agredolç.( es troben aquí al baix Ebre i la terra alta, també
es pot fer en massanes futji)












Elaboració:

En un bol mesclarem be els ous, l’anís l’oli i lo sucre.

Afegirem la farina i los sobres de gasificant, amassarem be fins que quedi una massa clara. (una consistència com les natilles).

Lo posarem a una bandeja de forn folrada en paper de cuinar.

Per l’altra banda netejarem les massanes traient-los el cor i sense pelar les farem en quatre trossos i anirem col·locant al damunt de la massa fins omplir tota la superfície de la safata.

Quant tenim les massanes escampades tirarem damunt farina , sucre i un rajoli d’oli per tot lo coc.

Lo posem al forn prèviament calent a temperatura mitja.

Quant lo coc esta cuit es fa una crosta damunt i es couen les massanes en aquest moment lo traurem del forn i deixem gelar.     


Bon profit!!!

Altres receptes

10 comentarios

  1. Ostres Francesc! tu digali el nom que vulguis que jo me'l menjo!!!!!! encara en queda? jijiji. Molts petonets

    ResponElimina
  2. Mmmmm quina bona pinta!! Ara men menjaria un trosset!
    Salutacions

    ResponElimina
  3. Dis-li a l'Anna que aquesta recepta li la copiaré, encara que aqui no hi han "massanes" però provaré de fer-la amb pomes, a veure si em surt tan bona com aquesta vostra. Molts i molts petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La maçana i la poma són el mateix fruit. Canvia ho digues en català oriental o occidebtal.

      Elimina
  4. Aquesta és la nostra típica coca de massana!!!!
    Mmmmm....té una pinta.......
    Una abraçada,
    Olga

    ResponElimina
  5. Bona recepta, moltes gràcies. Jo també soc de per aquí, concretament d'Amposta. La teva recepta m'ha servit per a provar de fer el meu primer coc de massana.

    ResponElimina
  6. Jo n'he tastat d'aquest coc i és boníssim.
    Gràcies per la recepta!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. Aquest any no l’he fet perquè no he pogut anar a buscar massanes del agredolç .a Tarragona no em trobes. provaré de fer-la en futji. la veritat és que és una autèntica delícia 1000 gràcies

    ResponElimina
  8. Aquesta setmana m’han pujat de Tortosa les Massanas de l’agridolç avui tinc la coca al forn quines ganes entenia perquè aquí a Tarragona aquesta varietat no la trobes

    ResponElimina
  9. Ei Em dic Àngels i sóc la que he penjat lo del Coc de Massana d’avui , visc a Tarragona però sóc nascuda a Miravet la veritat és que aquesta coca és una autèntica delícia gràcies per publicar la recepta una forta abraçada o o una forta estimada com diuen el meu poble

    ResponElimina