TRUITA DE CARXOFA I ESPÀRRECS

Per 07:15 , ,

Ara fa cosa de sis mesos vaig tenir la sort i el plaer de conèixer una companya de feina, que venia a treballar a Tortosa del de Castelló, concretament del de Betxí.

Ja des de el principi que ens varem caure tots molt be i la relació d’amistat es va anant afinançant, així que quant es va assabentar que tenia un bloc que sempre em “ xinxava “
I em deia que teníem que muntar un  soparet per a poder degustar els meus plats.

Així que aquets mes de juliol el vaig organitzar, ens varem reunir una pila d’amics amb moltes ganes de menjar i passar-nos-ho molt be.

Va ser una vetllada molt agradable, on fins i tot el temps es va ficar de la nostra part i ens va permetre sopar al carrer( sense presencia de mosquits) sota d’un garrofer, ideal!!

Vaig preparar un sopar tot de pintxos per a aquests dies de tanta calor diürna,  ja va be per no passar hores davant els fogons i ser tot mes informal.

Un dels plats va ser el gaspatxo d’escalivada que ja us el vaig presentar i que ara n'és la temporada.

Espero que vos animeu a fer-ne algun i que disfruteu  en companyia com nosaltres aquesta nit.

Aquets sopar va anar dedicat a tu Fina Giménez.  



Pintxo de carxofa en espàrrecs de marge.






Ingredients:


-          1 barra de pa.
-          400 g de carxofes fregides i congelades
-          200 g de espàrrecs de marge congelats crus.
-          4 ous de corral.
-          6 g de llevat royal.
-          1 rajolí de llet.
-          Sal.









Elaboració:

A una paella en un rajolí d’oli tirarem els espàrrecs congelats i anirem remenant fins que estiguin migs cuits.

Llavors tirarem les carxofes i deixarem coure uns 15 minuts anant remenant en poc foc.
A un bol tirarem els ous i afegirem un rajolí de llet, el llevat i salarem i ho batrem amb força i deixarem reposar.
Un cop fregides les carxofes i els espàrrecs retirarem de la paella i tirem dins dels ous batuts.
Ho remenarem un poc i tirarem a la paella per que qualli la truita, tindrem un moment i tombarem per coure per l’altra part, jo prefereixo tombar-la un parell de cops de cada costat hi anar comprovant la seva cocció .
De dintre ens agrada al punt, no massa cuita.
Es deixa gelar hi es talla a porcions i es va col·locant a sobre les llesques del pa .  
 


Bon profit !!!

Altres receptes

1 comentarios

  1. Gracies Francesc!! La sort va ser per a mi en trobar-me amb persones tan magnifiques com ho sou tu i l'Anna. També donar-li les gràcies a Jordi per acollir-me en el seu trocet tan "mediterrani", es nota que és un lloc estimat. Vam estar de luxe baix de la garrofera, el sopar insuperable (estava tot boníssim), la companyia immillorable, em vaig sentir molt agust, com una més de la família, la meua "família de Tortosa".

    El "soparet" va acabar sent el gran SOPAR, cada un dels plats el vaig gaudir (el coc de pernil Dolç i dàtils, el gaspatxo d'escalivada, el pinxo de carxofa, el de gambes...hi havien tants i tan bons!!

    Gaire bé farà huit mesos que vaig arribar a l'hospital, sense saber amb que em trobaria, sense saber com m'aniria la feina o les relacions amb els companys, pensava en que em sentiria sola, patia per la família que deixava a Betxí, mai havia estat tan de temps separada d'ells, i vaig anar un poc a l'aventura. Vaig tindre la gran sort de trobar-me amb uns companys que em van acollir des del primer dia. Gràcies a tots i a cadascú.

    Francesc, donar-te les gràcies també per aquesta dedicatoria. Ha estat tota una sorpresa...jo que entrava al teu blog per copiar-te una receta i mira amb que m'he trobat!!

    ResponElimina